Hispaania keel A1

Hispaania keel A1

Täienduskoolituse õppekava: Hispaania keele kursus algajatele (A1)

Õppekavarühm
Keeleõpe

Õppekava koostamise alus
Euroopa keeleõppe raamdokument

Õppe kogumaht ja õppe ülesehitus
Õppe kogumaht on 120 akadeemilist tundi. A1 tase saavutatakse kahe 37-tunnise kursusega (st 74 ak tundi auditoorset tööd, millele lisandub 46 akadeemilist tundi iseseisvat tööd). Kogu koolituse pikkus on 28 õppenädalat (ühe kursuse pikkus on 14 õppenädalat).

Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused
Sihtgrupp – täiskasvanud, kes ei ole varem hispaania keelt õppinud.  Õppe alustamise tingimused – kursusele registreerumine.

Õpiväljundid
Õpingute lõpuks õppija:
• mõistab ja oskab kasutada lihtsaid sõnu, väljendeid ja lauseid, mida võib kohata sageli esinevates igapäevaelu situatsioonides
• oskab ennast ja teisi tutvustada, tervitada, viisakalt hüvasti jätta
• suudab moodustada lihtsaid küsimusi ja ise samasugustele vastata
• suudab vestelda  igapäevastel, teda ja ta lähiümbrust puudutavatel teemadel eeldusel, et tema vestluspartner räägib aeglaselt, on aeg-ajalt valmis oma mõtteid aeglaselt ja selgelt ümber sõnastama, aitab tal lauseid moodustada ning on toeks kogu suhtlusprotsessi jooksul
• oskab ilma abita rääkida iseendast, oma elukohast, kirjeldada inimesi, keda ta tunneb
• kirjutamisel oskab koostada väga lihtsaid ja lühikesi kirju (puhkusetervitusi, küllakutseid jne) ja täita lihtsaid blankette personaalse informatsiooniga

Moodul 1
Kõnearendus-, lugemis-, kuulamis- ja kirjutamisteemad

  1. Tutvumine: Isikuandmed, numbrid 0-100, rahvused, ametid, tähestik.
    Funktsionaalne keel: Isikuandmete küsimine. Tervitamine ja hüvastijätt.
    Keeleteadmised: Mees- ja naissoost nimisõnad, –ar, -er, -ir lõpulised tegusõnad, tegusõnad ser, llamarse, tener.
  2. Vaba aeg: Keeled. Vabaaja tegevused.
    Funktsionaalne keel: Kavatsuste väljendamine, oma keeleoskusest rääkimine.
    Keeleteadmised: Üldolevik, eessõnade a, con, de, por, para ja porque kasutamine, määratud artikkel el, la, los, las.
  3. Igapäevased tegevused: Igapäevased rutiinid. Aeg.
    Funktsionaalne keel: Asukoha ja eksistentsi väljendamine.
    Keeleteadmised:  Tegusõnad ’ser’ ja ’estar’, ülivõrre, küsisõnad.
  4. Reisimine: Turismisihtkohad. Ilm.
    Funktsionaalne keel: Kohtade kirjeldamine.
    Keeleteadmised: Omadussõna ülivõrre, küsisõnad.

Moodul 2
Kõnearendus-, lugemis-, kuulamis- ja kirjutamisteemad

  1. Igapäevased ostud: Poes ja turul. Värvid, riietusesemed. Numbrid.
    Funktsionaalne keel: Poes. Eelistustest rääkimine.
    Keeleteadmised: Tegusõnad ’ir’ ja ’preferir’.
  2. Perekond: Perekonnaliikmed. Sugulussuhted. Välimus ja iseloom. Muusika.
    Funktsionaalne keel: Soovide ja vajaduste väljendamine.
    Keeleteadmised:  Tegusõna ‘gustar’ kasutamine.
  3. Huvid ja hobid: Välimus ja iseloom. Kas sulle meeldib muusika?
    Funktsionaalne keel: Välimuse ja iseloomu kirjeldamine.
    Keeleteadmised:  Tegusõna ‘gustar’ kasutamine. Enesekohased tegusõnad olevikus.
  4. Minu päev: Igapäevased tegevused. Nädalapäevad, päevaosad.
    Funktsionaalne keel: Päevakavast rääkimine/igapäevased tegevused. Kellaaja küsimine.
    Keeleteadmised: Ebareeglipärased tegusõnad olevikus.

Õppemeetodid
Koolituse jooksul arendatakse kõiki keeleoskuse aspekte – rääkimis-, kuulamis-, lugemis- ja kirjutamisoskust, asetades tunnitöös põhirõhu suulise väljendusoskuse arendamisele. Koolitusel luuakse õpikeskkond, kus koolitajal on suunav ja organiseeriv funktsioon ning õppijate kõnemaht ületab õpetaja kõnemahtu. Viimane saavutatakse, eelistades paaris- ja grupitööd frontaaltööle ning kasutades rääkimisharjutusi, mis sisaldavad info- ja/või arvamuslünka. Grammatikat käsitletakse süstemaatiliselt ja integreeritult teiste osaoskustega. Et koolitus vastaks osalejate ootustele, oleks eluline ja motiveeriv, lõimitakse õpitav õppijate igapäeva- ja tööelu, eelnevate teadmiste ja ühiskonnas toimuvaga. Parandamaks õpitavast arusaamist ning materjali omandamist, arvestatakse koolitusel õppijate erinevate õpistiilidega – kasutatakse verbaalset ja mitteverbaalset (pildid, kaardid, pp-esitlused, video- ja online-materjalid) materjali esitlust ning võimalikult mitmekülgseid tegevusi õpitava kinnistamisel. 

Õppekeskkond
Õpperuumide (suuruses 20 kuni 33 m2) sisustusse kuuluvad valgetahvlid, korralik valgustus ja U-kujuliselt paigutatud õppelauad-toolid. Kõikides ruumides on arvutid ja dataprojektorid ning tasuta internetiühendus. Koolitusruumid, õppetehnika ja õppevahendid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele.

Iseseisva töö kirjeldus
A1 tasemel on enamik koduseid töid harjutuste vormis, keskenduvad eelkõige kirjutamis- ja lugemisoskuse arendamisele ning mõeldud tunnis õpitu kinnistamiseks. Iseseisvat tööd antakse iga kord. Aeg-ajalt antakse ka mahukamaid koduseid ülesandeid nt töö teksti või sõnavaraga. Sõnavara harjutamiseks antakse iseseisvaid tööd, mis eeldavad veebipõhiste keeleõppeprogrammide ning harjutusvara kasutamist.

Õppematerjalid
Kursus baseerub õppekomplektidel Aula Internacional Plus 1 ning Folkuniversiteteti õppematerjalidel.

Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetod ja -kriteeriumid
Kursuse läbimise eelduseks on osalemine vähemalt 70% kontakttundidest ning lõputesti sooritamine tulemusele vähemalt 60%.
Hindamismeetod: Kombineeritud lõputest
Hindamiskriteerium: Lõputest on sooritatud tulemusele vähemalt 60%.

Koolituse läbimisel väljastatav dokument
Vähemalt 70% kontakttundides osalenutele ja kirjaliku lõputesti tulemusele vähemalt 60% sooritanutele väljastatakse tunnistus. Tõend täienduskoolituses osalemise kohta väljastatakse juhul, kui koolituse käigus ei hinnatud õpiväljundite saavutatust või kui õppija ei saavutanud kõiki õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundeid. Tõendil kajastatakse tundide arv, milles õppija osales.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus
Koolitajal on hispaania filoloogia alane kõrgharidus ja/või hispaania keele õpetaja kutse.

Õppekava kinnitamise aeg
Kuupäev – 01.06.2015