Norra keel A2
Täienduskoolituse õppekava: Norra keele kursus madalamale kestasemele (A2), moodul 1
Õppekavarühm
Keeleõpe
Õppekava koostamise alus
Euroopa keeleõppe raamdokument
Õppe kogumaht ja õppe ülesehitus
Õppe kogumaht on 180 akadeemilist tundi. A2 tase saavutatakse kolme 60-tunnise kursusega (37 ak tundi kontaktõpet ja 23 ak t iseseisvat tööd). Kogu koolituse pikkus on 42 õppenädalat (ühe kursuse pikkus on 14 õppenädalat).
Eesmärk
Koolituse tulemusel õppija saavutab norra keeles keeleoskustaseme A2.
Moodul 1
Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused
Sihtgrupp – täiskasvanud, kelle norra keele oskus on tasemel A1.
Õppe alustamise tingimused – kursusele registreerumine.
Õpiväljundid
Koolituse lõpuks õppija:
· saab aru fraasidest ja lühikestest lausetest, mis on vahetult seotud igapäevaste suhtlussituatsioonidega (nt sisseostud, toidu tellimine, reisimine),
· oskab leida infot lihtsatest igapäevatekstidest (nt menüüd, sõiduplaanid, infotahvlid), saab aru lühikestest lihtsatest tekstidest ja isiklikest teadetest,
· oskab rääkida iseendast ja oma perekonnast ning saab hakkama igapäevaste suhtlusülesannetega tuntud olukordades (poes, restoranis, reisides),
· oskab täita lihtsaid isikuandmeid nõudvaid dokumente ja lihtlauseid kasutades koostada lihtsaid tekste ja teateid.
Kõnearendus-, lugemis-, kuulamis- ja kirjutamisteemad
1. Pidupäev: Pühad ja traditsioonid, külaskäik. Kutse.
Funktsionaalne keel: Külastusega seotud viisakused.
Keeleteadmised: Omastavad asesõnad, määrsõnad (lõhnab magusalt, maitseb hästi jne).
2. Igapäevaelu: Kogemused ja plaanid, igapäevaelu, vaba aeg.
Funktsionaalne keel: Järgarvud, aastaarvude ütlemine.
Keeleteadmised: Omastav vorm genitiiviga.
3. Tervis: Tervislikud eluviisid. Arstil ja apteegis.
Funktsionaalne keel: Arvamuse avaldamine, vestlus arsti ja apteekriga.
Keeleteadmised: Täisminevik, ajaväljendid.
4. Norra ja norrakad: Loodus, kodukoht, Norra traditsioonid ja ühiskond.
Funktsionaalne keel: Osa väljendamine, protsendi ütlemine. Igapäevane kõnekeel.
Keeleteadmised: Kohasuhted eessõnadega, loendatavad ja loendamatud hulgasõnad (mange vs mye)
Moodul 2
Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused
Sihtgrupp – täiskasvanud, kes on alustanud norra keele õpinguid A2 tasemel.
Õppe alustamise tingimused – kursusele registreerumine.
Õpiväljundid
Koolituse lõpuks õppija
· saab aru fraasidest ja lühikestest lausetest, mis on vahetult seotud igapäevaste suhtlussituatsioonidega (pere, sisseostud, kodukoht, töö ja tervis),
· oskab leida infot lihtsatest igapäevatekstidest (reklaamid, tööpakkumised, menüüd, sõiduplaanid) saab aru lühikestest lihtsatest tekstidest ja isiklikest kirjadest,
· saab hakkama igapäevaste tüüpiliste suhtlusülesannetega, oskab kaasa rääkida, oskab kirjeldada oma perekonda ja teisi inimesi, elutingimusi, haridust ja tööd
· oskab lihtlauseid kasutades kirjutada ennast otseselt puudutavast (töö, perekond, tervis jmt), koostada lihtsamaid tekste ning täita isikuandmeid nõudvaid dokumente.
Kõnearendus-, lugemis-, kuulamis- ja kirjutamisteemad
1. Kodu: Eluaseme tüübid. Omadussõnad, mis kirjeldavad eluaset. Üüri- ja müügikuulutused.
Funktsionaalne keel: Asukoha küsimine ja kirjeldamine.
Keeleteadmised: Omadussõna kesk- ja ülivõrre. Asukohta näitavad eessõnad.
2. Pere: Elulugu. Traditsioonid. Pereliikmed ja sugulased.
Funktsionaalne keel: Viisakusväljendid (Jõudu! jne) Kutse kirjutamine.
Keeleteadmised: Omadussõna ja nimisõna ühildumine.
3. Töö: Ametid. Töö. Töökohad. Töökuulutused. Plaanide ja kogemuste kirjeldamine.
Funktsionaalne keel: Sõnumid. Sõnumite kirjutamine.
Keeleteadmised: Pea- ja kõrvallause sõnajärjekord.
4. Haridus: Kool. Haridus. Huviharidus ja täiendkoolitus.
Funktsionaalne keel: Telefonikõned ja teated.
Keeleteadmised: Eessõnad. Sõnajärjekord lauses.
Õppemeetodid
Koolituse jooksul arendatakse kõiki keeleoskuse aspekte – rääkimis-, kuulamis-, lugemis- ja kirjutamisoskust, asetades tunnitöös põhirõhu suulise väljendusoskuse arendamisele. Koolitusel luuakse õpikeskkond, kus koolitajal on suunav ja organiseeriv funktsioon ning õppijate kõnemaht ületab õpetaja kõnemahtu. Viimane saavutatakse, eelistades paaris- ja grupitööd frontaaltööle ning kasutades rääkimisharjutusi, mis sisaldavad info- ja/või arvamuslünka. Grammatikat käsitletakse süstemaatiliselt ja integreeritult teiste osaoskustega. Et koolitus vastaks osalejate ootustele, oleks eluline ja motiveeriv, lõimitakse õpitav õppijate igapäeva- ja tööelu, eelnevate teadmiste ja ühiskonnas toimuvaga. Parandamaks õpitavast arusaamist ning materjali omandamist, arvestatakse koolitusel õppijate erinevate õpistiilidega – kasutatakse verbaalset ja mitteverbaalset (pildid, kaardid, pp-esitlused, video- ja online-materjalid) materjali esitlust ning võimalikult mitmekülgseid tegevusi õpitava kinnistamisel.
Õppekeskkond
Õpperuumide (suuruses 20 kuni 33 m2) sisustusse kuuluvad valgetahvlid, korralik valgustus ja U-kujuliselt paigutatud õppelauad-toolid. Kõikides ruumides on arvutid ja dataprojektorid ning tasuta internetiühendus. Koolitusruumid, õppetehnika ja õppevahendid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele.
Iseseisva töö kirjeldus
A2 tasemel on enamik koduseid töid harjutuste vormis, keskenduvad eelkõige kirjutamis- ja lugemisoskuse arendamisele ning mõeldud tunnis õpitu kinnistamiseks. Iseseisvat tööd antakse iga kord. Aeg-ajalt antakse ka mahukamaid koduseid ülesandeid nt töö teksti või sõnavaraga. Sõnavara harjutamiseks antakse iseseisvaid tööd, mis eeldavad veebipõhiste keeleõppeprogrammide ning harjutusvara kasutamist.
Õppematerjalid
Koolitus baseerub õppekomplektil På vei (Elisabeth Ellingsen, Kirsti Mac Donald, Oslo 2004) ja Folkuniversiteteti jaotmaterjalil.
Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetod ja -kriteeriumid
Õpiväljundite hindamine toimub iga mooduli lõpus. Mooduli läbimise eelduseks on osalemine vähemalt 70% kontakttundidest ning lõputesti sooritamine tulemusele vähemalt 60%.
Hindamismeetod: Kombineeritud lõputest
Hindamiskriteerium: Lõputest on sooritatud tulemusele vähemalt 60%.
Koolituse läbimisel väljastatav dokument
Vähemalt 70% kontakttundides osalenutele ja kirjaliku lõputesti tulemusele vähemalt 60% sooritanutele väljastatakse tunnistus. Tõend täienduskoolituses osalemise kohta väljastatakse juhul, kui koolituse käigus ei hinnatud õpiväljundite saavutatust või kui õppija ei saavutanud kõiki õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundeid. Tõendil kajastatakse tundide arv, milles õppija osales.
Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus
Koolitajal on norra filoloogia alane kõrgharidus ja/või norra keele õpetaja kutse.
Õppekava kinnitamise aeg
Kuupäev – 25.05.2023