Vene keel A2
Täienduskoolituse õppekava: Vene keele kursus madalamale kestasemele (A2)
Õppekavarühm
Keeleõpe
Õppekava koostamise alus
Euroopa keeleõppe raamdokument
Õppe kogumaht ja õppe ülesehitus
Õppe kogumaht on 160 akadeemilist tundi. A2 tase saavutatakse kolme 37-tunnise kursusega (st 111 ak tundi auditoorset tööd, millele lisandub 49 akadeemilist tundi iseseisvat tööd). Ühe kursuse pikkus on 14 õppenädalat.
Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused
Sihtgrupp – täiskasvanud, kelle vene keele oskus on tasemel A1. Õppe alustamise tingimused – kursusele registreerumine, Folkuniversiteteti vene keele testi sooritamine tulemusele 60–84.
Eesmärk
Koolituse tulemusel õppija saavutab vene keeles keeleoskustaseme A2.
Õpiväljundid
Koolituse lõpuks õppija:
· saab kuuldes aru selgest kõnest igapäevastel ja talle olulistel teemadel;
· saab lugedes aru tuttavaid sõnu sisaldavatest tekstidest ning isiklikest kirjadest;
· oskab vestelda talle tuttavatel ja isiklikku huvi pakkuvatel teemadel, kasutades lihtsat ja enamlevinud
sõnavara;
· kasutab vesteldes levinumaid käibefraase ja viisakusväljendeid;
· oskab lihtlauseid kasutades kirjutada ennast otseselt puudutavast (töö, perekond jmt), koostada lihtsamaid
tekste ning täita isikuandmeid nõudvaid dokumente.
Moodul 1
1) Viisakus: Tutvumine ja tutvustamine.
Funktsionaalne keel: Viisakusväljendid. Tervitamine, tutvustamine. Vestluse alustamine ja lõpetamine.
Palumine ja pakkumine.
Keeleteadmised: Küsimuste moodustamine.
2) Võõras linnas: Paigad ja inimesed. Vaba aja veetmise võimalused. Reisid.
Funktsionaalne keel: Tee juhatamine. Kus? Kuhu? Kust?
Keeleteadmised: Sagedust näitavad määrsõnad. Ajamäärused. Liikumisverbid.
3) Tööelu: Isikuomadused. Telefonivestlus. Klientidega suhtlus.
Funktsionaalne keel: Lihtsate telefonikõnede tegemine. Kohtumiste kokkuleppimine.
Keeleteadmised: Tingiv kõneviis. Käsud.
4)Sööme kodus või väljas? Kuidas tähistame. Kohvikus ja restoranis. Toiduained.
Funktsionaalne keel: Restoranis. Kuidas tellida? Viisakad palved. Nõuanded.
Keeleteadmised: Hulgamäärused.
Moodul 2
1) Inimesed minu ümber: Perekond, sõbrad, kaaslased. Inimeste kirjeldamine.
Funktsionaalne keel: Küllakutsed ja neile reageerimine. Ettepanekute tegemine ja neile vastamine.
Keeleteadmised: grammatika – liikumisverbid, asesõnad, asesõnade käänamine
2) Võõras linnas: Paigad ja inimesed
Funktsionaalne keel: Tee juhatamine.
Keeleteadmised: Sagedust näitavad määrsõnad. Ajamäärused. Sisse-, sees- ja seestütlev kääne.
3) Töötajat otsimas: Tööintervjuu läbiviimine.
Funktsionaalne keel: Info esitlemine. Vestluse arendamine. Info täpsustamine.
Keeleteadmised: Tegusõna + nimisõna (kaasaütlev kääne). Arvsõnad, rahaühikud.
4) Reisimine: Lennujaamas, restoranis, hotellis.
Funktsionaalne keel: Probleemsituatsioonid. Abi küsimine ja pakkumine.
Keeleteadmised: Liikumist väljendavad tegusõnad+ nimisõnad sobivas käändes
Moodul 3
1) Elukestev õpe: Haridus ja õppimine. Kuidas õppida keeli? Vaba aja tegevused.
Funktsionaalne keel: Nõu küsimine ja andmine.
Keeleteadmised: Nimi- ja omadussõna käänamine (keda? mida?).
2) Edu: Unistused ja karjäär. Kelleks sa lapsena saada tahtsid? Edulood.
Funktsionaalne keel: Kuidas ennast tööturul paremini ´müüa´.
Keeleteadmised: Kellena? Millena? Kelleks? Milleks? Asesõnad (свой, своя, своё, свои).
3) Elukoht: Linnas või maal? Suure ja väikese koha eelised ja puudused.
Funktsionaalne keel: Kohtumise kokku leppimine. Tee juhatamine.
Keeleteadmised: Võrdlemine (kesk- ja ülivõrre). Kolme- ja neljakohalised arvud. Topelt eitus.
Õppemeetodid
Koolituse jooksul arendatakse kõiki keeleoskuse aspekte – rääkimis-, kuulamis-, lugemis- ja kirjutamisoskust, asetades tunnitöös põhirõhu suulise väljendusoskuse arendamisele. Koolitusel luuakse õpikeskkond, kus koolitajal on suunav ja organiseeriv funktsioon ning õppijate kõnemaht ületab õpetaja kõnemahtu. Viimane saavutatakse, eelistades paaris- ja grupitööd frontaaltööle ning kasutades rääkimisharjutusi, mis sisaldavad info- ja/või arvamuslünka. Grammatikat käsitletakse süstemaatiliselt ja integreeritult teiste osaoskustega. Et koolitus vastaks osalejate ootustele, oleks eluline ja motiveeriv, lõimitakse õpitav õppijate igapäeva- ja tööelu, eelnevate teadmiste ja ühiskonnas toimuvaga. Parandamaks õpitavast arusaamist ning materjali omandamist, arvestatakse koolitusel õppijate erinevate õpistiilidega – kasutatakse verbaalset ja mitteverbaalset (pildid, kaardid, pp-esitlused, video- ja online-materjalid) materjali esitlust ning võimalikult mitmekülgseid tegevusi õpitava kinnistamisel.
Õppekeskkond
Õpperuumide (suuruses 20 kuni 33 m2) sisustusse kuuluvad valgetahvlid, korralik valgustus ja U-kujuliselt paigutatud õppelauad-toolid. Kõikides ruumides on arvutid ja dataprojektorid ning tasuta internetiühendus. Koolitusruumid, õppetehnika ja õppevahendid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele.
Iseseisva töö kirjeldus
A2 tasemel on enamik koduseid töid harjutuste vormis, keskenduvad eelkõige kirjutamis- ja lugemisoskuse arendamisele ning mõeldud tunnis õpitu kinnistamiseks. Iseseisvat tööd antakse iga kord. Aeg-ajalt antakse ka mahukamaid koduseid ülesandeid nt töö teksti või sõnavaraga. Sõnavara harjutamiseks antakse iseseisvaid tööd, mis eeldavad veebipõhiste keeleõppeprogrammide ning harjutusvara kasutamist.
Õppematerjalid
Koolitus baseerub õppekomplektidel Pojehali (2019) ja Folkuniversiteteti õppematerjalidel.
Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetod ja -kriteeriumid
Kursuse läbimise eelduseks on osalemine vähemalt 70% kontakttundidest ning lõputesti sooritamine tulemusele vähemalt 60%.
Hindamismeetod: Kombineeritud lõputest
Hindamiskriteerium: Lõputest on sooritatud tulemusele vähemalt 60%.
Koolituse läbimisel väljastatav dokument
Vähemalt 70% kontakttundides osalenutele ja kirjaliku lõputesti tulemusele vähemalt 60% sooritanutele väljastatakse tunnistus. Tõend täienduskoolituses osalemise kohta väljastatakse juhul, kui koolituse käigus ei hinnatud õpiväljundite saavutatust või kui õppija ei saavutanud kõiki õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundeid. Tõendil kajastatakse tundide arv, milles õppija osales.
Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus
Koolitajal on vene filoloogia alane kõrgharidus ja/või vene keele õpetaja kutse.
Õppekava kinnitamise aeg
Kuupäev – 15.06.2015